Wednesday, November 7, 2012

DOKTE MYANMAR



Dear my belog....

Klinik.
Semalam memberanikan diri untuk ke klinik. Ingat nak sangat ke masuk klinik tu. Sebab malam sebelum tu perut rasa sakit sangat jadi nak atau tak nak kena pergi jugak. Jadi lepas kelas RC design terus gerak pergi klinik. Staf klinik..err entah la. Pada aku kurang mesra alam. Ye lah, tak paham ke aku tak biasa nak berurusan kat situ. Tak boleh ke layan baik sikit. Dah lah aku ni kecik aje.Cara bercakap macam lah aku nak mintak buah pinggang beliau. Tapi tak pe lah...Bukan selalu jumpa pun. Ngeee~


Doktor oh Doktor.
Gelabah sotong sangat nak jumpa dokte. Dah lama tak masuk bilIk dokte la katakan. Kena pulak masa tu turn dokte foreigner yang on duty. OMG~Ayat pertama yang keluar dari mulut aku ialah "can i speak in malay..??"..hehehehe. Nasib labu labi..kenalah speaking speakang dengan dokte tu. Ish..sikit punya susah nak explain. Padehal aku nak cakap perut aku ni tak sihat. Perut penuh angin. Tapi entah melalut sampai ke Myanmar pulak penerangan aku tu. Lastly beliau buat physical cheak up. Senang cerita. Huhuhu ;P



Yang ni ubat angin...ngee

Kemahiran komunikasi.
Moral of the story...jangan malas-malas nak belajar foreign language. Tengok macam semalam...dah terkebil-kebil nak jawab soalan dokte. Berkomunikasi macam ayam dan itik. Masing-masing tak paham. Tu baru kat dalam negara. Cuba bayangkan kalau sakit kat oversea. Tak ke haru. Keras lah perut tu agaknya. Ngeeeee~

No comments: