Wednesday, November 7, 2012

Dan kerana umur kita semakin bertambah...bukan berkurang

Lama sudah tak update belog...aku busy.Busy dengan English, busy dengan meeting dan juga busy dengan drama korea.Kenapa tak busy study my dear...??please dont ask yourself Faizah...you will get hurt.Life is a long journey...setiap hari kita belajar untuk hadapi kehidupan dengan cara kita sendiri.Aku cuma berharap kalaulah aku boleh share hidup aku dengan orang lain (bagi orang tu segala masalah yang bertimbun dan aku boleh hidup aman dan sentosa..hehehe).Masalah aku dengan English semakin berkurangan.Tapi ada insiden yang agak men-tensikan aku...last wednesday aku dah buat appointment dengan Mr. X (lecturer aku masa semester 1).Thanks God dia setuju nak buat interview dengan aku setelah aku hampir give up nak cari lecturer yang free untuk interview tu.Tapi yang tak syoknya setelah aku me-ready-kan diri aku untuk interview tu...ada lah pulak masalah.Lepas kelas hydrology hari rabu tu aku pun pergi fakulti dengan Midah (takut punya pasal sampai bawak bouncer..ngee~).Bila masuk aje bilik Mr. X tu...beliau boleh pulak bagitau yang beliau busy melampau dan tak dapat nak buat.Adosh...aku dah gelabah sotong masa tu.Lagi kelakar beliau boleh pulak bagi teks interview yang beliau prepare dan senang hati beliau cakap "saya dah spend dua jam buat teks ni, awak boleh mintak tolong kawan lelaki awak baca (sebab interview tu kena record)".Aku dah buat muka seposen...dalam kepala otak aku ni dah macam-macam aku fikir.Tapi sungguh tak pernah nak salahkan lecturer tu...he is already put his afford to do the text for me anyway..huhuhu.Lepas tu beliau bawak aku jumpa lecturer bilik sebelah.Lastly aku ber-interview dengan Mr.Y pulak..ngeee~

Semalam tak pergi masjid masa berbuka sebab dapat invitation pergi dinner (suke3).Ingat nak letak gambar kat belog...tapi nanti-nantilah (sedang buat latihan statistics sebenarnya tapi tiba-tiba dapat ilham buat entry belog~dugaan T_T).

Lagi...pasal nak pergi buka puasa dan berfutsal dengan ex-MADID Sabtu ni.Lama dah tak jumpa dengan diaorang dan sangat nervous.Ibu sudah bagi greenlight tapi beliau cakap kalau tak pergi lagi baik...hahaha(ibu tetap ibu..jawapan standard~).Tapi aku sudah bertekad mahu pergi...weekend ni mahu bersosial bersama mereka.yay!Tapi lagi seronok kalau dapat hang out dengan geng-geng lama seperti Hanisah a.k.a Anis (hehehe...selalu fikir kenapa kami tak panggil beliau Anis time kat MADID dulu,mungkin beliau boleh jadi lebih santek dari sekarang ni~), Mira, Zatie dan banyak lagi.Nantilah...one day in future,InsyaAllah.

Baru habis menonton drama prosecutor princess...sangat menarik.Tengok drama Pasta, tapi tak berminat dengan pelakon dan juga plot cerita walaupun seronok tengok makanan-makanan dalam drama tu..kkkk=D.Sempat jugak tengok andartu telampau, tapi maaf filem tu bukan taste aku.Nasib baik tidak men-suggest-kan filem tu kepada kawan-kawan~kalau tak kena sekeh agaknya.

Next week sudah mula mid term...hope dapat buat yang terbaik...fighting!

No comments: