Wednesday, November 7, 2012

PAGI RAYA PUNYA CERITA

Hari ini hari raya yang pertama untuk tahun ini...dan mungkin ada ayam yang terkorban pagi ini.

Anak-anak buah..
Dulu masa aku kecik-kecik, celik aje mata pagi raya teruja sungguh untuk mandi dan pakai baju raya baru (dan juga bergaya dengan kasut raya~walaupun entah berapa kali dah try kasut tu sejak dibeli. Hahaha). Tapi anak-anak buah aku bangun-bangun aje pagi tadi masing-masing bukak laptop~check facebook..main games. Sangat berubah dan aku pun agak pelik dengan keadaan tersebut. Well technologies help us..yet ruin our life too (i guess)

Pagi Raya...
Hari ni sudah tidak perlu puasa. Rasa macam culture shock pulak sebab dah sebulan tak breakfast tiba-tiba pagi ni makan lemang dan nasi impit. Ada cerita (yang bakal menjatuhkan nilai hantaran kawen nanti) berlaku pagi tadi. Masa buat air pagi tadi boleh pulak aku pergi letak garam dalam air tu. Gara-gara tak check dulu dalam plastik tu garam ke..gula..hehehehe. Siap aje air tu terus aku try rasa..my GOD rasa air tu maha teruk wa cakap sama lu. Tu lah pertama kali (dan harap-harap yang terakhir) aku rasa air oren perisa garam.

Duit Raya...
Kutipan tak memberangsangkan. Hanya mampu jelous pada anak-anak buah yang busy mengira duit raya masing-masing. Nampaknya zaman kegemilangan aku sebagai pengumpul duit raya yang berjaya sudah tamat...huhuhu.

Selamat hari raya...(=
Jum makan..!!Ngee~

No comments: