Tuesday, November 6, 2012

WISHBONE, BACKBONE, AND FUNNYBONE

Dear my belog..

"Have a heart that never hardens, a temper that never tires, a touch that never hurts"

Charles Dickens (Our Mutual Friend)

Hari ni mula taip entry dengan satu quote yang bagus untuk diingati. Ngee. Berkaitan sebenarnya dengan situasi aku sekarang. Minggu ni merupakan minggu yang sangat tough. I am suffocated~rasa nak jerit-jerit macam tarzan. Rasa macam nak lempang semua orang yang ada depan mata, terutamanya homo sapiens yang buat sesuatu..errr yang hanya membuatkan aku rasa nak muntah pink. Biar semua orang tahu betapa kritikalnya jiwa aku pada saat ini. Ohho...Be strong!~

I wonder.
Kadang-kadang. Eh tak...memang selalu. Aku selalu fikir sebenarnya aku siapa pada pandangan mata sahabat-sahabat aku. Sangat penting macam underwear ke...Sangat susah nak faham macam RC design ke...Too ssanti like bundle ke...Sangat annoying macam period pain ke....sangat scary macam hantu kak limah ke..??Jawapannya. Entah. Aku pun tak tahu. Dan sebenarnya kalau tak tahu lagi baik. Confidence level di bawah sifar (hatiku fragile. Takut TERsedih dan TERluka pulak nanti). Jadi aku telah buat assumption sendiri yang aku merupakan homo sapiens yang neutral. Bukan jenis passive dan bukan jenis active. Capable to : be alone and also stay in the bunch of unpredictable people. Eheh~Buat masa sekarang ni aku rasa baik aku berpegang pada kata-kata lecturer aku : "When you hope for people to respect you, please respect them first". Hidup ni sangat adil. What goes around comes around.

Life is short. Make it sweet.


“Someone said this, a man places his first love in his heart and a woman places her first love in the memories. But at my age, I realized one thing. In life, the thing that is important other than spirit is love. Even if you are poor, but if there is love, you become a millionaire. No matter how rich you are. But if you miss out on love, you will feel as lonely and as cold as winter”
Hwa Young (princess hour)

No comments: