Wednesday, November 7, 2012

PINK IS ME, BLACK IS YOU

Dear my belog....

Neomu...neomu..neomu.. a long break before my fingers start to dance on my key board~to post a new entry. Laziness is killing me..THEE HE HE T.T

Too much dramas happen since two week ago~aigooo...penat sangat (gila) sampai hilang kawalan diri. Well, cerita satu adalah berkenaan dengan konvokesyen UMP yang ke-5. Congrates to all UMPians yang telah berjaya menamatkan zaman universiti mereka. But, some of them ada yang terus sambung master or perhaps their master~dunno. Aku kena tunggu dua tahun lagi..Sangat lama~sigh. Bagi aku sendiri, words "menyambung pelajaran" masih tidak wujud dalam kotak fikiran. Lepas habis aje buat degree ni...mari kita kerja dan mengumpul duit untuk shopping..HA HA HA (punyalah singkat perancangan hidup). Untuk memanjangkan entry, lets talk about suasana masa hari kejadian. Disebabkan tidak mahu di cop siswa brand katak bawah tempurung so aku and the gang pun telah decide untuk jalan-jalan cari makan (well masa tu memang tengah starving) di kawasan event tersebut. Ada dua event sebenarnya, the real convocation was held at kompleks sukan and the other event was expoconvo. HA HA HA.. tiba-tiba teringat pasal kisah aku dan expoconvo. Betul cakap orang, "time heals all wounds". Bila fikir balik, masa tu punyalah suffer pasal expoconvo, tapi semua yang aku ingat sekarang adalah kenangan manis waktu aku run event tu. Walaupun banyak cela, at least aku telah berusaha sehabis daya. Banyak sangat perkara yang aku belajar sebenarnya...Alhamdulillah~Oh ho ho...sudah lari topik.
Sambung....
Before sampai kat kompleks sukan, mesti lalu tapak expoconvo dulu. Terus terang expoconvo kali ni jauh lebih baik daripada yang aku pernah join dulu~people learn from their mistakes. Betullah tu...more organized. Sangat kaya sebab banyak bunting and banner digantung merata tempat. Satu benda yang sempat di-capture oleh mata adalah beg plastik yang aku dapat bila beli mihun sup...dulu tak ada, sekarang sudah ada




Beg plastik rasmi expoconvo 10'

Kebetulan bila kami lalu dekat area convocation hall tu, mereka baru habis bersidang. So boleh lihat senior-senior yang busy berposing~proudly with their jubah and mortar board. Lihat pula parent yang sedang senyum 360 darjah...insya Allah two years from now i can see my family senyum sampai telinga macam tu...Aminx1000
Dan aku pulak sudah mula berangan me-matching-kan warna baju yang aku bakal pakai dengan jubah graduasi yang berwarna hijau. Too bad, kan best jubah tu warna pink..HE HE HE~berangan la engkau wahai budak kecik. Juga risau pasal saiz jubah..ade ke jubah yang fit dengan aku ni..???
Itu cerita pasal konvokesyen.

Kemudian cerita pasal test yang telah berlangsung. Juga markah yang hanya buat air mata gugur...dayumm!!~Tapi shout out oovoo seorang hamba Allah ni buat aku sedar, tak semua yang kita rancang tu akan berhasil. Maka, bersyukur adalah lebih baik...

Hipotesis : markah ujian berkadar songsang dengan jumlah jam tidur

"Study the past if you would devine the future"
Confucius quote

No comments: